Klikk her for aktivitetskalenderen, med oversikt over medlemsmøter, til Oslo og Akershus fylkeslag.

Velkommen til Oslo og Akershus fylkeslag!

Nettside: facebook.com/me.oafyl

E-post: me.oafyl@gmail.com

Oslo og Akershus fylkeslag er ME-foreningens største fylkeslag med over tusen medlemmer. Vi består av flere likepersonsgrupper (selvhjelpsgrupper), deriblant en egen gruppe for unge voksne. Fylkeslaget drives av et fylkesstyre som velges på årsmøtet. Likepersonsgruppene arrangerer jevnlig sosiale treff rundt om i Oslo og Akershus.

Facebook-siden vår legger vi ut nyheter fra fylkeslaget, informasjon om kommende arrangementer, liste over nåværende styremedlemmer, nytt fra foreningen samt andre aktuelle ME-saker.

Fylkeslaget arrangerer:

* Temamøter og foredrag

* Årsmøte

* Sommerfest

* Julebord

* Gratis lunsj for likepersonene våre én til to ganger i året

LIKEPERSONSGRUPPENE I FYLKESLAGET:

I en likepersongruppe kan ME-syke treffes for sosialt samvær og for å prate om aktuelle temaer. En likeperson er ikke en fagperson, men en som selv har erfaringer som syk. Alle likepersonene har taushetsplikt. Likepersonsgruppene er åpne for alle, også de som ikke er medlemmer av foreningen. Det er opp til hver enkelt hvilken gruppe man ønsker å delta i, eller om man eventuelt vil delta i flere.

Unge voksne med ME i Oslo og Akershus (18-35 år)

Månedlige treff sentralt i Oslo. Info legges ut i Facebook-gruppen før hvert treff.

Kontaktpersoner er Tonje på lotielin@gmail.com og Linda på linda.hagen@gmail.com

Facebookgruppe: www.facebook.com/groups/meungvoksen

Asker og Bærum

Treff andre onsdag i måneden kl. 12:30 på «Artista gallerikafé» i Sandvika, adresse Kadettangen 18. OBS: Ikke treff i juli og august.

Kontaktpersoner er Gro Mette på grokufaas@hotmail.com / 98480087 og Mari på ma-hars@online.no / 92464421

Oslo Majorstuen

Treff på Cafe Mistral på Majorstuen, adresse Majorstuveien 41B. Dato avtales fra gang til gang.

Nye som vil delta i gruppa bes om å ta kontakt med Elisabeth på elisabeth.selmer@getmail.no / 905 86 417

Oslo Øst

Treff siste torsdag i måneden kl. 12:00 på Hylla restaurant på Manglerud senter, adresse Plogveien 6. Vi sitter som regel innerst i lokalet ved bordet langs vinduet, lengst fra døra. Vi har egen Facebook Messenger-gruppe, kontakt en av oss for å bli med der.

Kontaktpersoner er Line på line.kromvoll@gmail.com og Annika på havreveien@hotmail.com

Årvollgruppen

Treff fire ganger i året. Dato for kommende treff:

• Torsdag 5. april 2018 kl 12.00 – Vårtreff på Årvoll gård (Årvollveien 35)
  • Onsdag 6. juni 2018 kl 12.00 – Sommerfest på Trollvannstua (Trollvannsveien 3)

Snakk med en av kontaktpersonene om du ønsker å komme, ettersom sted og tid kan bli endret på kort varsel.

Kontaktperson er Remi på rpl@broadpark.no / 22 674 548 / 900 768 37

Øvre Romerike

Gruppen har ikke faste treff for tiden. Ta kontakt med gruppen på Facebook eller med en av kontaktpersonene om du ønsker et treff i Øvre Romerike-området.

Kontaktpersoner er Veronica på veronica.mikalsen@gmail.com / 41087060

Facebookgruppe: www.facebook.com/groups/750477285009216

Foreldregruppe for ME-syke barn og unge i Aurskog

Kontaktpersoner er Hege på hege.haug@me.com / 90113938, Ingunn på ingunnak@gmail.com / 97732135 og Lilli-Ann på laf.gravingen@gmail.com / 92295196