Klikk her for aktivitetskalenderen, med oversikt over medlemsmøter, til Oslo og Akershus fylkeslag.

Velkommen til Oslo og Akershus fylkeslag!

Nettside: facebook.com/me.oafyl

E-post: me.oafyl@gmail.com

Oslo og Akershus fylkeslag er ME-foreningens største fylkeslag med over tusen medlemmer. Vi består av flere likepersonsgrupper, en ung voksen-gruppe og et fylkesstyre som velges på årsmøtet. Likepersonsgruppene og ung voksen-gruppen arrangerer jevnlig sosiale treff rundt om i Oslo og Akershus.

Her på vår Facebook-side legger vi ut nyheter fra fylkeslaget, informasjon om kommende arrangementer, nytt fra foreningen sentralt og andre fylkeslag, samt andre aktuelle ME-saker.

Fylkesstyret arrangerer:

* Temamøter

* Årsmøte

* Sommerfest

* Julebord

* Gratis likefolklunsj to ganger i året for de som driver med likepersonsarbeid

På vår Facebook-side legger vi ut nyheter fra fylkeslaget, informasjon om kommende arrangementer, nytt fra foreningen sentralt og andre fylkeslag, samt andre aktuelle ME-saker.

Likepersonsgruppene i fylkeslaget

I en likepersongruppe kan ME-syke treffes for sosialt samvær og for å prate om aktuelle temaer. En likeperson er ikke en fagperson, men en som selv har erfaringer som syk. Alle likepersonene har taushetsplikt. Likepersonsgruppene er åpne for alle, også de som ikke er medlemmer av foreningen. Det er opp til hver enkelt hvilken gruppe man ønsker å delta i, eller om man eventuelt vil delta i flere.

UNGE VOKSNE I OSLO OG AKERSHUS (18-35 år)

Månedlige treff sentralt i Oslo. Info legges ut i Facebook-gruppen før hvert treff.

Kontaktpersoner er Tonje på lotielin@gmail.com / 93247210 og Linda på linda.hagen@gmail.com / 92819117

Facebookgruppe: www.facebook.com/groups/meungvoksen

ASKER OG BÆRUM

Treff andre onsdag i måneden kl. 12:00 på «Fire årstider Kafé og Pizzeria» i Bærum, adresse Slependveien 58. OBS: Ikke treff i juli og august.

Kontaktpersoner er Gro Mette på grokufaas@hotmail.com / 98480087 og Mari på ma-hars@online.no / 92464421

OSLO SENTRUM

Treff på Café Mistral på Majorstuen, adresse Majorstuveien 41. Dato avtales fra gang til gang.

Kontaktperson er Elisabeth på elisabeth.selmer@getmail.no / 90586417

ÅRVOLLGRUPPEN

Treff første torsdag i måneden kl. 12:00 på Årvoll gård, Årvollveien 35. Alle som ønsker å komme på et treff må kontakte en av kontaktpersonene på forhånd. Dette fordi sted og tid kan bli endret på kort varsel.

Kontaktpersoner er Remi på rpl@broadpark.no / 22 674 548 / 900 768 37 og Ane på anexanthia@live.no / 938 959 51

ØVRE ROMERIKE

Treff siste torsdag i måneden kl. 18:00 på Ullensaker Bibliotek (Svanerommet) på Jessheim, adresse Furusethgata 12.

Kontaktpersoner er Inger-Cecilie på ichaagbo@gmail.com / 41273033 og Veronica på veronica.mikalsen@gmail.com / 41087060

Facebookgruppe: www.facebook.com/groups/750477285009216

FORELDREGRUPPE FOR ME-SYKE BARN OG UNGE I AURSKOG

Kontaktpersoner er Hege på hege.haug@me.com / 90113938, Ingunn på ingunnak@gmail.com / 97732135 og Lilli-Ann på laf.gravingen@gmail.com / 92295196