Rabatt på laktatmålere fra Timik

Timik tilbyr alle medlemmer av ME-foreningen 15 % på laktatmålere ved bruk av rabattkoden.

Lactate Scout er en håndholdt og brukervennlig laktatmåler som gir nøyaktig svar på kroppens laktatverdier. Laktat, også kalt melkesyre, dannes kontinuerlig i stoffskifteveien. Ved anaerob energiomsetning (uten oksygen) klarer ikke lengre kroppen å gi musklene tilstrekkelig oksygen, og begynner å øke laktatproduksjonen for å gi cellene energi.
Timik AS er en del av det nordiske medisintekniske selskapet, Timik Group AB. Vi har fokus på medisinsk utstyr og utstyr for behandling og diagnostisering av kroniske sykdommer, samt avansert utstyr i idrettsmedisin, fitness og rehabilitering.

Det pågår forskning på sammenhenger med laktatverdier og ME-pasienter. Denne forskningen er ung, men en studie publisert 3 juni 2019 viser negativ effekt på oksygenopptak og forhøyede laktatverdier hos ME-pasienter.
Les studien her

Lenke til Timiks webshop for det aktuelle produktet

Lær mer om Lactate Scout