Oslo og Akershus fylkeslag

Klikk her for aktivitetskalenderen, med oversikt over medlemsmøter, til Oslo og Akershus fylkeslag.

Velkommen til Oslo og Akershus fylkeslag!

Nettside: facebook.com/me.oafyl

E-post: me.oafyl@gmail.com

Oslo og Akershus fylkeslag er ME-foreningens største lag med over tusen medlemmer. Vi består av flere likepersonsgrupper (selvhjelpsgrupper), deriblant en egen gruppe for unge voksne. Fylkeslaget drives av et regionstyre som velges på årsmøtet. Likepersonsgruppene arrangerer jevnlig sosiale treff rundt om i Oslo og Akershus.

Facebook-siden vår legger vi ut nyheter fra fylkeslaget, informasjon om kommende arrangementer, liste over nåværende styremedlemmer, nytt fra foreningen samt andre aktuelle ME-saker.

Fylkeslaget arrangerer:

* Temamøter og foredrag

* Årsmøte

* Sommerfest

* Julebord

LIKEPERSONSGRUPPENE I FYLKESLAGET:

I en likepersongruppe kan ME-syke treffes for sosialt samvær og for å prate om aktuelle temaer. En likeperson er ikke en fagperson, men en som selv har erfaringer som syk. Alle likepersonene har taushetsplikt. Likepersonsgruppene er åpne for alle, også de som ikke er medlemmer av foreningen. Det er opp til hver enkelt hvilken gruppe man ønsker å delta i, eller om man eventuelt vil delta i flere.  Det er behov for flere lokale likepersonsgrupper i Oslo og Akershus. Både for ME-syke og pårørende, unge og voksne. Ønsker du å starte en gruppe i ditt nærområde? Vi hjelper til med å komme i gang, og tilbyr nettkurs i likepersonsarbeid. Ta kontakt på e-post: me.oafyl@gmail.com

Klikk her  for kalender

Ski

Første treff tirsdag 13/2-24, kl 12:00, på Cafe Sjarm. Adresse: Idrettsveien 6, Ski sentrum. Mer informasjon: Café Sjarm – En bortgjemt perle i gågata i Ski (cafesjarm.ski)
Cafe Sjarm ligger midt i Ski sentrum, i gågata. Gangavstand fra Ski togstasjon, buss og Ski Storsenter. Det er mulighet til parkering noen få meter fra cafeen, og på Ski storsenter.
Gruppeleder: Isabel Guddahl Andersen. E-post: isabel_guddahl@hotmail.no

Kolbotn

Treff for unge voksne. Første treff torsdag 22/2-24, kl 12:00, på Baker Nordby, Kolbotn Torg. Adresse: Strandliveien 4. Mer informasjon: BakerNordbyKolbotnTorg

Kolbotn Torg ligger i gangavstand til Kolbotn stasjon. Parkering i parkeringshus.

Gruppeleder: Mari Maria Werner. E-post: mariam.werner@gmail.com

Bjerkedalen

Likepersontreff på Paviljongen Haakon Tærud, i Bjerkedalen, Refstadveien 73 Paviljongen | Haakon Tærud
Gruppeleder: Tove-Lise Jacobsen (mob: 45023115).

Lillestrøm

Likepersontreff på Olivia, Storgata 14, Lillestrøm.
Gruppeleder: Stian Rustad (mob: 95797908).

Unge voksne med ME i Oslo og Akershus (18-35 år)

Månedlige treff sentralt i Oslo. Info legges ut i Facebook-gruppen før hvert treff.

Gruppeleder er Tonje Waitz, epost: lotielin@gmail.com ) og Janina Domanski, epost: janina.domanski@gmail.com

Facebookgruppe: (3) Norges ME-forening – Unge voksne i Oslo og Akershus | Facebook

Asker og Bærum

Møtes på «Høl i CV-en», Kadettangen 18, Sandvika, hver andre onsdag i måneden, kl 1230-1430.

Gruppen har en egen facebookgruppe:  ME café i Sandvika

Oslo Frognerparken

Månedlige treff i Museumskafeen i Frognerparken. Adresse: Frognerveien 67, 0266 Oslo. Museumsbutikk og kafé – Oslo Museum

Gruppeleder: Jolanta Sulkowska. Epost: jolantasulkowsk@gmail.com

Oslo Øst

Treff ca en gang pr måned på Gastropuben Fryd, på Manglerud senter. Adresse: Plogveien 6 Forside – Manglerud Senter Vi har egen Facebook Messenger-gruppe. Kontakt Annika på havreveien@hotmail.com for å bli med der og for informasjon om datoer.

Foreldregruppe for ME-syke barn og unge i Aurskog

Kontaktpersoner er Hege på hege.haug@me.com / 90113938, Ingunn på ingunnak@gmail.com / 97732135 og Lilli-Ann på laf.gravingen@gmail.com / 92295196