Oslo og Akershys fylkeslag

Klikk her for aktivitetskalenderen, med oversikt over medlemsmøter, til Oslo og Akershus fylkeslag.

Velkommen til Oslo og Akershus fylkeslag!

Nettside: facebook.com/me.oafyl

E-post: me.oafyl@gmail.com

Oslo og Akershus fylkeslag er ME-foreningens største fylkeslag med over tusen medlemmer. Vi består av flere likepersonsgrupper (selvhjelpsgrupper), deriblant en egen gruppe for unge voksne. Fylkeslaget drives av et fylkesstyre som velges på årsmøtet. Likepersonsgruppene arrangerer jevnlig sosiale treff rundt om i Oslo og Akershus.

Facebook-siden vår legger vi ut nyheter fra fylkeslaget, informasjon om kommende arrangementer, liste over nåværende styremedlemmer, nytt fra foreningen samt andre aktuelle ME-saker.

Fylkeslaget arrangerer:

* Temamøter og foredrag

* Årsmøte

* Sommerfest

* Julebord

* Gratis lunsj for likepersonene våre én til to ganger i året

LIKEPERSONSGRUPPENE I FYLKESLAGET:

I en likepersongruppe kan ME-syke treffes for sosialt samvær og for å prate om aktuelle temaer. En likeperson er ikke en fagperson, men en som selv har erfaringer som syk. Alle likepersonene har taushetsplikt. Likepersonsgruppene er åpne for alle, også de som ikke er medlemmer av foreningen. Det er opp til hver enkelt hvilken gruppe man ønsker å delta i, eller om man eventuelt vil delta i flere.

Unge voksne med ME i Oslo og Akershus (18-35 år)

Månedlige treff sentralt i Oslo. Info legges ut i Facebook-gruppen før hvert treff.

Kontaktpersoner er Tonje på lotielin@gmail.com og Janina på janina.domanski@gmail.com

Facebookgruppe: www.facebook.com/groups/meungvoksen

Asker og Bærum

Treff andre onsdag i måneden kl. 12:30 på «Artista gallerikafé» i Sandvika, adresse Kadettangen 18. OBS: Ikke treff i juli og august.

Kontaktperson er Gro Mette på grokufaas@hotmail.com / 98480087

Oslo Majorstuen

Gruppen på Majorstuen har per dags dato nådd maksimal kapasitet, men det jobbes med å starte en ny Majorstuegruppe. Kontakte oss i Oslo og Akershus fylkesstyre via me.oafyl@gmail.com for mer informasjon.

Oslo Øst

Treff siste torsdag i måneden kl. 12:00 på Hylla restaurant på Manglerud senter, adresse Plogveien 6. Vi sitter som regel innerst i lokalet ved bordet langs vinduet, lengst fra døra. Vi har egen Facebook Messenger-gruppe, kontakt Annika på havreveien@hotmail.com for å bli med der.

Foreldregruppe for ME-syke barn og unge i Aurskog

Kontaktpersoner er Hege på hege.haug@me.com / 90113938, Ingunn på ingunnak@gmail.com / 97732135 og Lilli-Ann på laf.gravingen@gmail.com / 92295196