Grasrotandelen

Siden Norsk Tipping ble etablert har hele overskuddet gått til samfunnsnyttige formål. Grasrotandelen gir deg som spiller mulighet til være med å bestemme hva noe av overskuddet skal gå til. Du kan nå velge hvilket lag eller forening som får fem prosent av din spillerinnsats. Det vil si at dersom du spiller Lotto for hundre kroner, går fem kroner til din grasrotmottaker. Din innsats, premie eller vinnersjanse vil ikke reduseres! Les mer på Norsk Tipping sin informasjonside om Grasrotandelen. PS. Å være grasrotgiver koster deg ingenting.

Norges ME-forening har flere fylkeslag (se under) som er tilknyttet Grasrotandelen. Vi oppfordrer alle som tipper til å registrerer seg hos Norsk Tipping som grasrotgiver til ditt fylkeslag!

VIKTIG: Man trenger ikke være medlem av ME-foreningen for å benytte seg av denne ordningen.

Vi anbefaler at du gjør dette på en av de to følgende måtene: Via tekstmelding eller ved personlig oppmøte hos tippekommisjonæren.

For å registrere deg via tekstmelding: Start tekstmeldingen med kodeordet GRASROTANDELEN etterfulgt av organisasjonsnummeret og send tekstmeldingen til 2020 (tjenesten er gratis). Du finner organisasjonsnummeret til de fylkeslagene som er tilknyttet Grasrotandelen under.

Hvis en f.eks. Ønsker å støtte Aust-Agder fylkeslag sender man en tekstmelding som ser slik ut til nummer 2020: GRASROTANDELEN 996138062

Benytt følgende organisasjonsummer for ditt fylkeslag:

Fylkes / regionlagNummer Grasrotandelen
Østfold regionlag

Oslo og Akershus fylkeslag

Vestfold regionlag
Telemark regionlag

Aust-Agder regionlag996138062
Vest-Agder regionlag

Rogaland fylkeslag
Vestland fylkeslag
Møre og Romsdal fylkeslag996296695
Trøndelag fylkeslag
Nordland fylkeslag819 635 412
Troms regionlag
Finnmark regionlag

Innlandet fylkeslag 813101602
Buskerud regionlag
Grasrotandelen plakat

På Grasrotandelens nettsider er det også mulig å generere vervemateriell, bare følg instruksjonene på nettsiden. Bildet over er et eksempel på hvordan slikt materiell kan se ut.

Bl.a. kan man generere vervekort/brev med organisasjonens organisasjonsnummer og strekkode. Det er greit å ta med seg sammen med tippekort hvis man vil registrere seg hos tippekommisjonær.Ønsker du å gjøre registreringen hos din på nett kan du gå til Grasrotandelens nettsider, og tast/kopier inn organisasjonsnummeret til det fylkeslaget du ønsker å støtte. Du vil da få mulighet til å knytte deg til.

Dette dokumentet er delt opp i mange felter på størrelse med et visitkort. Vi vil oppfordre deg til å klippe ut hvert av visittkortene og dele de ut de du kjenner som du tror kan tenke seg å støtte opp om ME-saken.